woensdag 4 juni 2008

vrouwen lezen

Damn. Ze heeft gelijk.
Ik lees inderdaad bijna uitsluitend werken van mannelijke auteurs.
Dat kan toch niet! Er is amper een man van belang in mijn leven te bespeuren (ja, behalve jij!). Ik hou van vrouw, omring me met vrouw, ik ben een vrouw (zo fel! té fel...) en toch lees ik zelden romans van vrouwelijke auteurs.
Volgens haar doe ik het met een reden, zij het onbewust.
Welke duistere reden kan dat wel zijn dan? Anyone?!
Dringend op zoek naar sterke vrouwelijke auteurs dan maar!

4 opmerkingen:

Nadia zei

Ik heb mij ook al afgevraagd wat de reden daarvan is...ik lees nooit mannelijke auteurs, enkel vrouwelijke. Geen idee waaraan die voorkeur ligt, mannen lezen moeilijk voor mij...misschien begrijp ik het mannelijk denken niet zo...?

Marie zei

"The God of small things" door Arundhati Roy (of hoe je haar naam ook mag schrijven...) is het eerste boek waar ik aan dacht toen ik dit las. Er schrijven volgens mij ook minder vrouwen, niet?

Shine zei

@MArie: bedankt voor de tip! Met de vakantie die eraan komt, zeer welkom. A. Roy, wel al van gehoord, nog niets van gelezen.
Vrouwen hebben ook minder tijd om te schrijven dan mannen, denk ik (ja dit is een grove veralgemening).

Anoniem zei

Isabel Allende, zowat de boeidendste (én vrouwelijkste) auteur van de laatste tientallen jaren! Veel leesplezier ;-)