maandag 11 februari 2008

food for thought

Veel gelezen - veel gedacht - veel ontroerd geweest - veel citaten om op te slaan...


"Een mens wordt verliefd op een gebrek. Het is het gebrek dat ontroert, het is de wond die je door het masker heen ziet die je zelf week maakt." (De asielzoeker, Grünberg)

"Beck wordt graag gemist, werd graag gemist, dat missen hoorde bij zijn geluk en het zoeken ernaar. Hij miste, de ander moest ook missen. Het is het missen dat de ontmoeting mogelijk maakt, het is het missen dat wordt geruild, en hij liegt niet als hij zegt: ik zal je missen. Want dat is zijn motor, daarop teert hij, daar haalt hij zijn levenslust vandaan. Missen is zijn levenskunst." (De asielzoeker, Grünberg)



"En ook waar je niet was, ben je geweest doordat ik de gedachte aan jou er heb neergelegd." (Held, de Coster)

"Misschien was de wereld te klein en te rond geworden. Liever had ze in de middeleeuwen geleefd, toen je nog van de platte aardschijf kon vallen. Maar nu de aarde rond was, was er geen ontkomen aan: nooit van je leven geraakte je er nog af." (Held, de Coster)

"Ik mis jou niet. Ik mis het leven, ik mis alles wat ik nooit heb gezien en nooit heb gegeven." (Held, de Coster)



Voedsel voor mijn geest!

Geen opmerkingen: